miercuri, 17 aprilie 2013

”Life Frames”


Vineri, 12 aprilie, în minunata sală nuciferică a bibliotecii ”Onisifor Ghibu” a avut loc o nouă edițe a ”Clubului poeților desculți…”, cu genericul ”Life Frames” (în traducere ”Rame Vii”). Alături de eroii serii, mi-am propus să demonstrez că viața în ”rame” poate exista prin artă și că doar arta poate da viață în ”rame”.
Primul care ”a suflat” viață în ”rame” a fost pictorul nostru, mult îndrăgit, Mihai Gâțu.  După ce am intrigat publicul, atât cu picturile sale cât și cu date biografice (care includ nenumărate expoziții și saloane în Moldova, România, Italia; pictarea mai multor mănăstiri din România, Ucraina, Moldova), ne-am oprit vizorul asupra lucrarii sale monumentale ”Rafaelean’s Garden” unde sunt reprezentate feeric surorile ”Rafaeliene” în mijlocul lumii lor edenice.
Imediat ce am aflat de la autor secretul colecției de picturi ”Rafaelean’s Garden” , actrițele Adriana Bâtcă și Daniela Herța  împreună cu actorul Ronin Terrente, au teleportat feeria ”grădinii” în văzduhul serii cu ajutorul recitalului de poezie și am simțit cu toții cum : ”se lipesc braţele noastre / concresc în unul singur / suntem doi fraţi siamezi”. Criticul literar, Vitalie Răileanu a adresat multe cuvinte de considerație, tinerei autoare Ana-Mihaela Nuța, printre care: ”Nu se discută! Ești o poetă!”.  Ni s-a alăturat, cu un discurs îmbietor, criticul de artă Tudor Braga, menționând: ”Nu pot rata prima expoziție personală a lui Mihai.”
Eroii cărora le datorăm genericul evenimentului, au încheiat seara, cu un recital acustic, formația ”Life Frames” și ghitaristul Nicolai Munteanu, smulgând aplauzele publicului și intrigând cel mai mult reprezentanții presei. Scopul a fost atins, ramele ce ne înconjoară zvâcnesc cu viață, artă. Pot doar să adaug, am avut o deosebită plăcere să organizez evenimentul.  
Cu drag, Alexandra Bobu














Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu